Saturday, April 21, 2012

KEM MBM "BENGKEL KOMSAS" - Teknik Bedah Karya

Tarikh: 21 April 2012 (Sabtu), Tempat: Dewan SMK Manir, Kuala Terengganu, (7.30 pagi - 1.00 tengah hari) Penceramah:Puan Salina Musa (GCBM SMK Manir), Lagu Pembuka Semangat Pelajar (Mengikut nada lagu Tanya Sama Pokok) Tanya Sama Murid Tanya sama murid apa sebab gagal, Nanti jawab murid saya malas baca, Tanya sama saya sebab malas baca, Nanti jawab saya tanya guru bahasa. Guru nanti kata aku kandung ilmu, Sampai dalam kelas aku pun curah, Lihat dalam otak banyak ingin tahu, Cikgu sampaikan cubalah dengar. Wahai diri saya fikir dalam-dalam, Ilmu cikgu curah cubalah ingat, Cikgu tetap sabar ilmu cuba kongsi, Buat diri saya demi masa depan. Cita-cita saya cuba capai awan, Jauh di angkasa saya cuba terbang, Tapi dengan apa kalau sayap tiada, Dengan ilmu juga sayap dicipta.
Pelajar diperdengarkan Lagu Seloka Pak Kaduk (Roslan Madun)
Aktiviti yang dijalankan adalah: Nyanyian Seloka Pak Kaduk dan Pak Pandir, Deklamasi Sajak, Bedah Karya, dan Perbentangan setiap kumpulan.
Setiap pelajar memberi tumpuan terhadap aktiviti yang dijalankan dan berjaya melakukan aktiviti bedah karya dengan baik.
Pelajar berjaya membuat perbentangan kumpulan dengan berkesan.
Diharapkan agar Bengkel Bahasa Melayu kali ini dapat memberi impak kepada pelajar dari segi pembelajaran kendiri, dan berjaya menaikkan minat pelajar terhadap KOMSAS. Laporan: Puan Salina Musa, Ketua Panitia Bahasa Melayu, GC Bahasa Melayu SMK Manir, Kuala Terengganu.

1 comment:

  1. Dijemput pasukan bahas sekolah Cikgu untuk menghadiri Bengkel Bahas Bahasa Melayu Ala Parlimen Sekolah-Sekolah Menengah 2013 pada hari Sabtu, 26 Januari 2013 bertempat di Institut Pendidikan Guru Kampus Pendidikan Islam, Bangi, Selangor.

    Untuk maklumat lanjut, bolehlah melayari laman sesawang: http://belajardebat.blogspot.com

    Terima kasih.

    ReplyDelete

PAK21 NORMAL BAHARU

https://www.flipsnack.com/RynnYusuf/pak21-normal-baharu-cp5gi3nvxn.html